WEB BLOG
this site the web

Sampel oh sampel..

Baru aku tau..penat mencari sampel..hukhuk..research aku pasal herba hempedu bumi..aku kene cari pokok tu seluruh tempat dalam semenanjung Malaysia ni & some of locations in Indonesia..sume ni dr jamia suh supplier yg uruskan kecuali..produk yg berasaskan herba ni kat pasaran aku kene cari sendiri..ade 2 org kwn aku ni..lina & jaja kene wat pasal kacip fatimah..diorg pon kene cari gak produk2 mcm aku..

Tanggal 2 minggu lepas..alkisah..
kak di kate..duit pendahuluan da dapat kema..rm 1000..dr suh hbeskan duit tu nk beli sample tu by next week..ptg tu plak terjumpe dr jamia kat dpn cafe memberitahu aku mnde yg same..huhu..aku n 2 org kwn aku memulakan la plan..'next week kite start nk..' kate aku.diorg stuju..

28,29,30 November..
3 ari berturut2 tu kitorg g cari sampel..kitorg ni fresh grad..xde own transport g..memg cari sample product pakai public transport la..hikhik..at first..kitorg round kwsn chow kit..satu chowkit..kdai jamu sume kitorg masuk,farmasi,mydin,n sume2la..pastu jalan kaki ke da mall plak..alhamdulilah..ade gak hasil sket..walo pon x dpt sume lg..n then perjalanan diteroskan lagi..
g medan tuanku,pertama,sogo,subang,kajang,bangi,shah alam..byk tempat kitorg berjalan..bak kate org tua2..jauh perjalanan luas pengalaman..mcm2 tomahan org ramai ble kitorg cari sampel produk tu..yela..sampel kacip fatimah,tu kan more tu org yg da kawin..pling memalukan..kat mydin kwsn pudu tu..kitorg tgah bace ingredient kat botol sample tue..nk tgok ade ingredient ape..menepati tak ciri2 yg kitorg cari..tbe2...

ade sorg pakcik tua sound..woi..mude2 da mkn mnde tu ke??malunye..heh pakcik ni..laser sungguh..xtau..jgn la nk sound org mcm tu..xkurang gak..ade kes mkcik yg tkot ble kitorg kate kitorg nk cari sample produk untuk kajian.mkcik tu mcm takot..sebab yg die punye tak di registered dalam Biro Farmasi Kebangsaan..cuak die..hakhak..

3 ari berturut2 tu jugakla aku berpose ganti & sunat..lapo dahage mncari sampel..kering gler rse mase tu..tp aku da nekad n niat nk hbeskan pose aku mse minggu tu gak..alhamdulilah..habes gak ganti..selain dugaan penat+kering sebb cuace+kaki yg sakit+lapa+dahage, kewangan juge terhad.Gaji x msuk2 mase tu..aku bersungut..blela nk masuk duit..hp aku wat hal..memerlukan wang sebanyak rm 90..reben rosak..argggg...dugaan..tp xpe..xkesah..aku baiki walo duit kureng mse tu sebab aku sgt syg hp aku tu..

petang 30 Nov
Pada petang tu..alhamdulilah..sampel produk sume da dapat n duit pendahuluan dr jamia siap ade lebih lagi..RM 200++..n pada ari2..aku pun hbes ganti pose..tapi......gaji x dpt g.. :(

pagi 31 Nov
Pg2 aku & ja g cek duit..hakhak..da masuk..yihaa..aku rse sgt gumbira..sebab sume da setel..sampel produk da dapat..pose da hbes ganti..n duit gaji pon da dapt..ble tgok sampel produk yg aku n kwn2 aku kumpul 3 ari tu..aku rase ilang penat lelah aku slame mencarinye..

alhamdulilah..
alhamdulilah..1 step research aku da setel..masih byk keje lain menanti aku pasni..aku arap..Allah permudahkan jalan aku..aminn...

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies