WEB BLOG
this site the web

keje vs masters

Pas konvo ari2..ramai aku dgr kwn2 kosmate aku da dpt keje..mcm2la..ade yg da jadi pegawai sains, ade yg jadi research officer..x kurang jugak..ade yg jadi process engineer..best kan..yg wat aku jeles..ade da mereka yg da nk tempah kereta sendiri..yg da ade kereta pon ade..seronot2..ye r wey..gaji masyuk..rm 2k - rm 3k..fuh..best2..

Aku..??haha..xmampu g nk beli kereta..sebab aku xcukup duit..wakakahkah..aku sekrg continue master..mane ade gaji yg banyak mcm geng2 aku yg da keje..tp kan..ok gak..sebenarnye diorg da start keje dlu..nanti ble aku da hbes master ley la rekemen aku masuk kat tempat kje korang ek..hihihihi..

Aku suke dengan projek research yg aku wat ni..ade statistik..hehe..dulu kan..b4 aku masuk U..aku bercadg nk ambik kos math or statistik..tp ade kwn aku bg tau..susah nk skor kalo amik kos tu..so aku amik la kimia mase degree dlu..mase second year aku ade belaja subjek statistik dalam kima analisis..aku minat gle..seyes..result exam aku pon bg aku ok.lame2 kecintaan terhadap analisis kimia ini semakin mendalam apabila aku mendapat tempat praktikal kat jabatan kimia pahang.kat c2 aku analisis dadah dalam bidang forensik..best memg best..mase final year plak..jeng2..aku nk amik analisis sebenarnye untuk tesis aku..tapi..prof bohari yang baik itu telah membuka hati aku untuk wat sintesis inorganik..bla bla..hbes blaja..setelah hbes blaja..aku dapt tau ade sorg lectrer farmasi nk pakai dak kimia jadi student master die..aku pon mengambil peluang tersebut..kebetulan..research tu berkaitan dengan analisis..aku sgt tertarik..dan sampai sekrg aku sambung la dlm research ni..Projek aku dijangkakan siap dalam mase 2 tahun..insyaAllah..kalo Allah permudahkan jalan aku..siapla ikot mase..kalo byk problem..lmbt la lagi..hehe..tapi kalo boleh nk la siap cepat..hakahak..byk dugaan dan cabaran wat master nie..

Pape pon..masing2 ade rezeki masing2 kan..HEHE..gud luck kekawan aku sume especially to my lovely ex-rumet (na@oma)..na..arap2 kite kuat semangat la ek nk hbeskan master ni..ye r kdg2 kan kite ngok ngek..wawah...

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies