WEB BLOG
this site the web

Berdebar...takot...

Ya Allah...permudahkanlah jalan ku..

Hanye DIA sahaja yang faham perasaan aku sekarang...berdebar + takot n sume ade dalam diri aku...Satu mase dulu, b4 aku sambung master nie, aku pernah mintak pendapt kak eli...die ade ckp..."akma..sambung master nie...banyak dugaan + cabaran...xde org paham..melainkan die sendiri yang sambung..."Die ade bg tau aku dulu...aku kene bersedia...sambung master nie...aku x leh nk senang duduk mcm org lain...aku pelu berkorban...xkire dari segi duit or kehidupan..Ya! betol kate kak Eli..sekarang aku mule merasakannya sedikit...Tapi takapa...aku x pernah menyesal dengan keputusan aku untuk sambung master dalam bidang yg aku minat ni...analisis...Ibu & ayah sudah semestinya sangat2 gembira dengan aku...aku datang daripada family sederhana...ibu + ayah aku bukan lah berpelajaran tinggi...tapi ibu + ayah aku hebat...sebab walopon ibu + ayah tak berpelajaran tinggi...ibu + ayah aku berjaya membesarkan aku sehingga aku menjadi manusia yang berguna...aku sangat2 sayang kat diorang...

Masenye telah hampir2 tibe untuk aku memulakan experiment projek master aku nie...Tapi x tibe lagila..maybe by da end of DISember...Sampel2 aku sume da sampai, lab pon da nk siap renovate...Lab aku sekrg cume menanti waktu untuk diisi instrument2 dari warehouse...Cume yang tinggal sekarang...aku perlu mencari banyak method yang seswai untuk run experiment...sebab projek aku is DEVELOP METHOD nk publish...nk cari method bukannye senang...susah...sebab method ni la yg perlu aku try n error...if success yurp! I can proceed.. If nope..owh...I need to repeat2 n repeat till i find out the true ones...Takotnyer...takotnyer...bongek kan aku? Di bawah adalah petikan dialog daripada perbualn telefon aku dengan duwey...

Aku : Takotnye ngan master nie..
Duwey : Ape yg awak takot..
Aku : Takot...master...sebarang risiko leh jadi
Duwey : Jangan la wat sampai jadi risiko...
Aku : Terdiam (tgah p.k???blur..jgn wat sampai risiko terjadi??ape tu?haha..blur)
takotttt..
Duwey : Ape lagi awak ni takot ape...xfahamla..

...................end.......................

Berikut adalah perbualan aku dengan DR JAMIA (penyelia aku)

Aku : DR, saya takot n berdebar2 la rase wat master nie...sy bukan pandai sangat.
DR : Ala...xde ape...same je mcm kerja RA cume u perlu present progress report selalula...
xde pela... (sambil mengerutkan dahi + senyum)
Aku : InsyaAllah DR (sambil senyum...n dalam hati..berkata..DR xpela..pandai,aku ni baru
merangkak..haha..pastu aku pon mintak izin kua dari opis die)

..................end.......................

mcm2 aku nie...hehe..papepon...aku akan berusaha dan menyerah kan segalanya kepada ALLAH supaya DIA memudahkan jalan2 hidop aku...

aminnnn..........

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies