WEB BLOG
this site the web

Wanita & Malu



Malu
Malu biarlah bertempat. Malu merupakan satu sifat semulajadi manusia. Aku sering mengaitkan antara maruah dan malu.Kenapa?

Wanita
Walaupun malu dipunyai oleh semua manusia baik lelaki dan wanita, namun article kali ni hanya menekankan tentang malu dalam diri wanita. Kerana? Aku seorang wanita. Kalau satu masa dahulu wanita Melayu terkenal dengan sifat malu tapi itu tidak bagi segelintir wanita Melayu pada zaman serba canggih ini. Malu yang semakin lupus itu menjadikan wanita sebagai bahan exploitasi. Lebih teruk lagi apa yang dapat kita lihat pada masa sekarang, media menggunakan wanita sebagai salah satu " Bahan " untuk melariskan jualan. Lihatlah kepada iklan shampoo, iklan perfume. Semuanya menggunakan model wanita. Hanya sedikit menggunakan model lelaki. Adakan kerana susuk badan wanita yang indah dan menawan itu harus dijadikan alasan untuk ini? Sehinggakan perlu menolak hukum-hakam Islam itu sendiri? Ke mana hilangnya hiasan pekerti seorang wanita itu? fikirkanlah..

Sedarilah, malu merupakan hiasan pekerti wanita.

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies