WEB BLOG
this site the web

Sedih atau pedih? ape tu?

Manusia memang dilahirkan dengan perasaan. Ini terbukti oleh sistem biologi manusia itu sendiri iaitu hati. Hati la yang melahirkan perasaan. Kegembiraan dan kesedihan adalah perasaan yang dilahirkan oleh hati yang dicipta & dikurniakan Allah. Tapi mlm ni, aku nk discuss pasal sedih..hehe..Bersedih boleh memaximumkan pressure dalam kepale.. Nape ye? Kdg2 manusia menilai sedih itu sebagai penyakit hati.. Bersedih bagi aku adalah normal phase not reverse phase. Itu aku pasti.. Bila masa ek perlu sedih? Ia akan hadir tiba² mengikut situasi dan keadaan..

Manusia ni berbeza..Multivariate! Tgok daripada fingerprints pon da tau memg berbeza.. Berbeza juga perasaannya.. Ada yang anggap sedih itu indah.. Salunye kesedihan menjadi satu memori tatkala bunga kegembiraan nak mekar harum. Ada yang rase, kesedihan sgt sukar dipendam ataupun dipadam.. Sumenye bergantung kepada punce contengan..

Sebenarrnya, bukannya susah mencari kegembiraan seperti sesusah menerima kesedihan.. bagi aku, kegembiraan yang Allah kurniakan perlu dinikmati supaya boleh jadi bekalan tatkala mengalami kesedihan nanti.

Aku pernah dengar org kate, aku memg dilahirkan untuk sedih. Bg aku salah. Aku kurang setuju.. baby manusia yang lahir mcm kain puteh..xde pon tulis kat muke die..baby ni jadi untuk sedih, baby ni untuk gembira.. jadi nape nk kate dilahirkan begi2?

Cume yang belegar2 dalam otak kiri & otak kanan aku nih..

1. Perlukah kesedihan itu dikongsi?
2. Apakah Implikasi kesedihan?

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies